Burulaş Bursakart
Burulaş Otobüs
Bursaray

SIK SORULAN SORULAR

Sizlerden sıklıkla gelen soruları derledik. Cevabı görmek için dilediğiniz soruya tıklayabilirsiniz.

Kaybettiğiniz ya da bulduğunuz kayıp eşyalar hakkında bilgi almak veya başvuruda bulunmak için buraya tıklayarak KAYIP EŞYA sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Tren hatlarına girmek tehlikeli ve emniyetsiz olduğu için yasaktır. Böyle bir durumda istasyonda bulunan görevli personele konuyu bildirmeniz yeterli olacaktır.

  • BursaRay’ı kullanan yolcular Hafta içi 07:00 – 09:00 saatleri arası ve 17:00 – 19:00 saatleri arası hariç, diğer saatlerde bisikletle sisteme giriş yapabilir.
  • Cumartesi ve Pazar günleri saat sınırlaması olmadan bisikletle giriş yapılabilir.
  • Katlanabilir bisikletler, katlandıktan sonra, saat sınırlaması olmadan giriş yapabilir.
  • Okulların kapalı olduğu resmi tatillerde, sömestr tatilinde ve yaz aylarında hafta içi de dahil olmak üzere saat sınırlaması olmadan bisikletle giriş yapılabilir.
  • Bir araçta sadece bir bisikletin olmasına izin verilir.
  • T1 ve T3 tramvay araçlarına bisikletle binilemez.
  • Motosikletli yolcuların HRS, T1 ve T3 araçlarına binmesi yasaktır.

BursaRay istasyonlarındaki bisiklet park yerleri kontrollü alanların dışında kalmaktadır. Bisiklet parkına bisikletini bırakmak isteyen yolcularımızın, gerekli emniyet tedbirlerini almaları ve bu konuda yaşanacak sorunlarda emniyet birimlerine haber vermeleri gerekmektedir.

Tren içinde hırsızlık, rahatsızlanan yolcu vb. durumlarla karşılaştığınızda, kapı yanlarında bulunan “acil konuşma butonu” nu kullanarak durumu tren sürücüsüne iletebilirsiniz.

Trenlerde müzik aleti çalmak, müzik aleti çalarak dilencilik yapmak “diğer yolcuları rahatsız edici davranış” tanımlandığından yasaklanmıştır. Bu tür durumlar tespiti halinde ilgili zabıta birimlerine bildirilmekte ve müdahale edilmektedir. Yolculuk sırasında karşılaştığınız bu gibi olumsuz durumları acil konuşma butonunu kullanarak tren sürücüsüne iletebilir ya da istasyonlarda görev yapan güvenlik görevlilerine bilgi verebilirsiniz.

Raylı sistem yolculuk kurallarına göre; kontrollü alana, görme engellilere refakat eden köpekler ve önlemi alınmış kafeste taşınabilen evcil  hayvanlar dışında, hiçbir hayvan sokulamaz.

Raylı sistem hatlarımızın sefer tarifelerini https://www.burulas.com.tr/tren-hareket-saatleri.aspx  web sitesinden, istasyonlarda bulunan yolcu bilgilendirme panolarından veya 0850 850 99 16 Çağrı Merkezi‘ni arayarak öğrenebilirsiniz.

Gece tren işletiminin sona ermesi ve sabah başlaması arasında kalan zamanda, tren hatlarının, trenlerin ve istasyonların, bakım, onarım ve temizlik çalışmaları gerçekleştirilmektedir.

  • Tüm trenlerde klima sistemi mevcut olup, tren aktif olduğunda klimalar otomatik çalışmaya başlamaktadır. Tren sürücüsünün klimayı açması ya da kapatması teknik anlamda mümkün değildir.
  • Bazen klimalarda arıza olabilmektedir.  Bu durumlarda, arızalı tren en kısa sürede tespit edilip işletimden alınır ve trene müdahale edilir. Gerekli müdahalenin zamanında yapılabilmesi için araç numarası, yer ve zaman bilgilerine ihtiyaç duyulmaktadır.

Tüm trenlerin kapılarında güvenlik sensörleri mevcut olup, kapılar bir engel ile karşılaşıldığında tekrar açılacak şekilde dizayn edilmiştir. Ayrıca normal işletim sırasında, trenin tüm kapıları kapanmadan teknik anlamda tren hareket edememektedir. Yolcularımızın kapı kapanma sesini duyduktan sonra trenlere iniş/biniş yapmamaları gerekir.

BursaRay da trenlerin çalışması için çok büyük güçlerde elektrik enerjisine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu güçteki elektrik enerjisini de jeneratör ya da UPS gibi kaynaklardan karşılayarak, normal tren işletimini devam ettirmek teknik anlamda mümkün değildir.

Ürün otomatları ile ilgili her türlü teknik sorun, şikayet ve önerileriniz için otomatların üzerinde bulunan telefon numaraları ile iletişime geçerek yardım alabilirsiniz.

Ücretsiz kartların güvenlik görevlisi tarafından kontrolünün yapılabilmesi için, bu tür geçişler tek noktadan yapılmaktadır.

4207 Nolu Tütün Mamullerinin Zararlarının Önlenmesine Dair Kanun’un “Toplu taşımacılık yapılan her türlü nakil vasıtaları ve bunların bekleme yerlerinde (platform), kamu hizmeti yapan kurum ve kuruluşlarda, mekanlarda tütün ve tütün mamullerinin içilmesi yasaktır” maddesine istinaden yasaklanmıştır.

Bu tarz talepleriniz için mesai saatleri içinde BURULAŞ Kurumsal İletişim Birimi  (0224) 452 52 44  nolu telefona başvurabilirsiniz.

Kişiselleştirilmiş BursaKart almak için gerekli evraklar ile beraber Kart ofislerine gelip işleminizi yaptırabilirsiniz.

Kişiselleştirilmiş BursaKartı’nıza vize yaptırmak  için, Vize İşlemleri için gerekli olan evraklar  kısmında belirtilen belgeler ve kartınız ile başvurunuz halinde  Kart Ofislerinden  yaptırabilirsiniz.

Şehreküstü, Arabayatağı, Hamitler, Üniversite Bursaray İstasyonları içerisinde, Karacabey Şehirlerarası Otobüs Terminali, Bursa Şehirlerarası Otobüs Terminali, Gemlik İlçe Terminali ve Mustafa Kemal Paşa Merkezde mevcuttur.

İlk defa ücretsiz kart alacakların ilgili evraklarıyla Seyahat Kartları Ofislerine başvurmaları gerekmektedir. Ücretsiz seyahat hakkına sahip yolcu listesine bu bağlantıdan erişebilirsiniz.

Kartınızı BursaRay’da kaybetmiş olabileceğinizi düşünüyorsanız önce Osmangazi İstasyonu’nda bulunan kayıp eşya bürosuna başvurunuz. Eğer kartınız burada yoksa vakit kaybetmeden 0850 850 9916 Çağrı Merkezini arayarak kart kayıplarını bildirebilir ya da Burulaş Seyahat Kartları Ofislerine  başvuru yapıp gerekli işlemleri yaptırarak kayıp kartı iptal ettirip yeni kart başvurusunda bulunmanız gerekmektedir.

BursaKart, elektronik ücret toplama sisteminin omurgasıdır. Tek sefere mahsus ödenen sistem kullanım bedeli (50,00 TL) karşılığı herhangi bir istasyonlarımızda bulunan  Bursakart Dolum ve Satış Noktası veya bayilerden alabilirsiniz. Kartınıza dilediğiniz sıklıkta ve miktarda yükleme yaparak, ekonomik yolculuk imkanından faydalanabilirsiniz. Kartınızın kaybolması veya arızalanması/kullanılamaz hale gelmesi durumunda bu bedel tekrar alınmaktadır.

İstasyonlarımızda bulunan Bursakart Dolum ve Satış noktaları ve Bayilerden  BursaKartınıza en az 10,00 TL / en fazla 300,00 TL  bedel yükleyebilirsiniz. Metroya  binerken giriş turnikesi üzerindeki yeşil ekrana, otobüse ve tramvaya binerken kart okuma cihazına  en fazla 10 cm uzaktan kartınızı gösterin.

Eğer kartınızda yeterli bakiye varsa,  “geçebilirsiniz” anlamına gelen yeşil ışık yanacaktır. Kartınızdan 1 biniş ücreti otomatik azalacaktır.

Kartınızda kalan bakiye miktarını ekranda görebilirsiniz. Kart okuma cihazı  üzerindeki kırmızı ışık yanarsa kartınızda geçiş için yeterli bakiye kalmamış demektir. Bu durumda  kartınıza dolum yaptırmanız gerekmektedir. Eğer kartınızda yeterli bakiye olduğu halde geçiş hakkı verilmiyorsa sorunun çözümü için Burulaş Seyahat Kartları Ofislerine  başvurunuz. Eğer indirimli yada ücretsiz geçiş hakkı sağlayan kişiselleştirilmiş BursaKart kullanıyorsanız, kartınızı sorulmadan görevliye gösteriniz. İndirimli ya da ücretsiz geçiş hakkı olmadığı halde geçme girişiminde bulunanlar uyarılarak kontrollü alana girmelerine izin verilmez.

Başkasına ait indirimli yada ücretsiz geçiş kartı kullananların kartlarına el konulur ve bu kartlar gerekli yasal işlemlerin yapılması amacıyla Burulaş Seyahat Kartları Şefliğine  teslim edilir.

Bütünleşik bilet sistemine dahil, Bursakart ile binişlerde aktarma indiriminin geçerli olduğu araçlarda, 90 dakika içerisinde 3 aktarmaya kadar indirim yapılmaktadır. 6,7,8 ve 9 nolu tarifelerde aktarma indirimi uygulandıktan sonra başka aktarma indirimi uygulanmaz. 0 nolu tarifeden 90 dakika içinde diğer tarifelere yapılan aktarmalarda 2 aktarma indirimi uygulanır. Diğer tarifeler arasındaki 90 dakika içinde yapılan aktarmalarda 1 aktarma indirimi uygulanır

×