1. Kaybettiğim eşyam için ne yapabilirim?

Kayıp eşyalarınız için, hafta içi mesai saatleri içinde (08:00 – 18:00) Osmangazi İstasyonunda bulunan “Kayıp Eşya Bürosu” na veya (0224) 452 52 44 / dahili 6600 nolu telefona başvurabilirsiniz. (Bulduğunuz kayıp eşyaları "Kayıp Eşya Tutanağı" karşılığında, istasyon görevlilerine teslim ediniz.)

2. BursaRay tren hattına eşyamı düşürdüm, ne yapmalıyım?

Tren hatlarına girmek tehlikeli ve emniyetsiz olduğu için yasaktır. Böyle bir durumda istasyonda bulunan görevli personele konuyu bildirmeniz yeterli olacaktır.

 3. BursaRay araçlarına bisikletle binilebilir miyim?

 - BursaRay’ ı kullanan yolcular Hafta içi 07:00 – 09:00 saatleri arası ve 17:00 – 19:00 saatleri arası hariç, diğer saatlerde BİSİKLET'LE       sisteme giriş yapabilir.

 - Cumartesi ve Pazar günleri saat sınırlaması olmadan BİSİKLETLE  giriş yapılabilir.

 - Katlanabilir bisikletler, katlandıktan sonra, saat sınırlaması olmadan giriş yapabilir.

 - Okulların kapalı olduğu resmi tatillerde, sömestr tatilinde ve yaz aylarında hafta içi de dahil olmak üzere saat sınırlaması olmadan         BİSİKLET'LE  giriş yapılabilir.

 - Bir araçta sadece bir bisikletin olmasına izin verilir.

 - T1 ve T3 tramvay araçlarına bisikletle binilemez.

 - Motosikletli yolcuların HRS, T1 ve T3 araçlarına binmesi yasaktır.

4.İstasyonlardaki bisiklet park yerine bıraktığım bisikletim yerinde yok, ne yapmalıyım?

BursaRay istasyonlarındaki bisiklet park yerleri kontrollü alanların dışında kalmaktadır. Bisiklet parkına bisikletini bırakmak isteyen yolcularımızın, gerekli emniyet tedbirlerini almaları ve bu konuda yaşanacak sorunlarda emniyet birimlerine haber vermeleri gerekmektedir.

5.Tren içinde rahatsızlanan yolcu, adli olay vb. olumsuz durumla karşılaştım, ne yapmalıyım?

Tren içinde hırsızlık, rahatsızlanan yolcu vb. durumlarla karşılaştığınızda, kapı yanlarında bulunan “acil konuşma butonu” nu kullanarak durumu Tren Sürücüsüne iletebilirsiniz.

6.Trende Müzik Aleti Çalan gruplara izin veriliyor mu? 

Trenlerde müzik aleti çalmak, müzik aleti çalarak dilencilik yapmak "diğer yolcuları rahatsız edici davranış" olarak tanımlandığından yasaklanmıştır. Bu tür durumlar tespiti halinde ilgili zabıta birimlerine bildirilmekte ve müdahale edilmektedir. Yolculuk sırasında karşılaştığınız bu gibi olumsuz durumları acil konuşma butonunu kullanarak Tren Sürücüsüne iletebilir ya da istasyonlarda görev yapan Güvenlik Görevlilerine bilgi verebilirsiniz.

7.Raylı sistem araçlarına hayvan ile binebilir miyim?

Raylı sistem yolculuk kurallarına göre; kontrollü alana, görme engellilere refakat eden köpekler ve önlemi alınmış kafeste taşınabilen evcil  hayvanlar dışında, hiçbir hayvan sokulamaz.

8.Raylı sistem sefer tarifelerinizi nereden öğrenebilirim?

Raylı sistem hatlarımızın sefer tarifelerini https://www.burulas.com.tr/tren-hareket-saatleri.aspx  web sitesinden, istasyonlarda bulunan yolcu      bilgilendirme panolarından ayrıca 0850 850 99 16 Çağrı Merkezini arayarak öğrenebilirsiniz.

9.Raylı sistem seferlerinin daha geç saatlere kadar sürmesi ve daha erken başlaması mümkün mü?

Gece tren işletiminin sona ermesi ve sabah başlaması arasında kalan zamanda, tren hatlarının, trenlerin ve istasyonların, bakım, onarım ve temizlik çalışmaları gerçekleştirilmektedir.

10.Trenlerde klima var mı? Varsa ne zaman açılıyor? 

- Tüm trenlerde klima sistemi mevcut olup, tren aktif olduğunda klimalar otomatik olarak çalışmaya başlamaktadır.  Tren sürücüsünün klimayı açması ya da kapatması teknik olarak mümkün değildir.

- Bazen klimalar arıza yapılabilmektedir. Bu gibi durumlarda, arızalı trenin en kısa sürede tespit edilerek işletimden alınarak trene müdahale edilmektedir. Gerekli müdahalenin zamanında yapılabilmesi için araç numarası, yer ve zaman bilgilerine ihtiyaç duyulmaktadır.

11. Tren kapıları güvenli mi? Kapıya sıkışma riski var mı? 

Tüm trenlerin kapılarında güvenlik sensörleri mevcut olup, kapılar bir engel ile karşılaşıldığında tekrar açılacak şekilde dizayn edilmiştir. Ayrıca normal işletim sırasında, trenin tüm kapıları kapanmadan teknik olarak tren hareket edememektedir. Yolcularımızın kapı kapanma sesini duyduktan sonra trenlere iniş/biniş yapmamaları gerekmektedir.

12. Elektrik kesintilerinde BursaRay’ da trenler neden çalışmıyor? Jeneratörünüz neden yok? 

 BursaRay da trenlerin çalışması için çok büyük güçlerde elektrik enerjisine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu güçteki elektrik enerjisini de jeneratör veya UPS gibi kaynaklardan karşılayarak, normal tren işletimini devam ettirmek teknik olarak mümkün değildir.

13. İstasyonlardaki ürün otomatı para mı yuttu, ne yapmalıyım? 

Ürün otomatlarıyla ilgi her türlü teknik sorun, şikayet ve önerileriniz için otomatların üzerinde bulanan telefon numaraları ile iletişime geçerek yardım alabilirsiniz.

14. BursaRay’da Ücretsiz kartların geçişleri neden kontrollü geçiş turnikesinden yapılıyor?

Ücretsiz Kartların Güvenlik Görevlisi tarafından kontrolünün yapılabilmesi için, bu tür geçişler tek noktadan yapılmaktadır.

15.Raylı sistem istasyon platformlarında, açık alanda sigara içmek neden yasaktır?

4207 Nolu Tütün Mamullerinin Zararlarının Önlenmesine Dair Kanun’un “Toplu taşımacılık yapılan her türlü nakil vasıtaları ve bunların bekleme yerlerinde (platform), kamu hizmeti yapan kurum ve kuruluşlarda, mekanlarda tütün ve tütün mamullerinin içilmesi yasaktır” maddesine istinaden yasaklanmıştır.

16.Raylı sistem araçları ve istasyonlardaki panolara reklam vermek istiyorum, ne yapmalıyım?

Bu tarz talepleriniz için mesai saatleri içinde BURULAŞ Kurumsal İletişim Birimi  (0224) 452 52 44  nolu telefona başvurabilirsiniz.

17. Kişiselleştirilmiş Akıllı BursaKart almak İstiyorum ne yapmalıyım?

Kişiselleştirilmiş Akıllı BursaKart almak için, gerekli evraklar ile beraber Seyahat Kartları ofislerine gelip işleminizi yaptırabilirsiniz.

18. Kişiselleştirilmiş Akıllı BursaKartıma vize yaptırmak istiyorum ne yapmalıyım?

Kişiselleştirilmiş Akıllı BursaKartı’nıza vize yaptırmak  için, Vize İşlemleri için gerekli olan evraklar  kısmında  belirtilen belgeler ve kartınız ile başvurunuz halinde  Seyahat Kartları Ofislerinden  yaptırabilirsiniz.

19. Seyahat Kartları Ofisleri hangi noktalarda mevcuttur?

Şehreküstü , Arabayatağı , Hamitler, Uludağ Metro İstasyonları içerisinde,

Karacabey Şehirlerarası Otobüs Terminali

Bursa Şehirlerarası Otobüs Terminali

Gemlik SİUS AVM içerisinde

Mustafa Kemal Paşa Merkez

20. Ücretsiz Seyahat Kartı almak istiyorum ne yapmalıyım?

İlk defa ücretsiz kart alacakların ilgili evraklarıyla Seyahat Kartları Ofislerine başvurmaları gerekmektedir.

21.Kişiselleştirilmiş Akıllı BursaKartımı kaybettim ne yapmalıyım?

Kartınızı BursaRay’da kaybetmiş olabileceğinizi düşünüyorsanız lütfen önce Osmangazi İstasyonu’nda bulunan kayıp eşya bürosuna başvurunuz. Eğer kartınız burada yoksa hiç vakit kaybetmeden Burulaş Seyahat Kartları Ofislerine  başvurup gerekli işlemleri yaptırarak kayıp kartı iptal ettirip yeni kart başvurusunda bulunmanız gerekmektedir.

22.Akıllı BursaKart nedir?

Akıllı BursaKart, elektronik ücret toplama sisteminin omurgasıdır. Sadece 1 sefere mahsus ödenen sistem kullanım bedeli (7,00TL) karşılığı herhangi bir istasyonlarımızda bulunan  Bursakart Dolum ve Satış Noktası veya bayilerden alabilirsiniz. Kartınıza dilediğiniz sıklıkta ve miktarda yükleme yaparak, ekonomik yolculuk imkanından faydalanabilirsiniz.Kartınızın kaybolması veya arızalanması/kullanılamaz hale gelmesi durumunda bu bedel tekrar alınmaktadır.

23. Akıllı BursaKartı nasıl kullabiliriz?

İstasyonlarımızda bulunan Bursakart Dolum ve Satış noktaları ve Bayilerden  Akıllı BursaKartınıza en az 5,00 TL / en fazla 300 TL.  bedel yükleyebilirsiniz. Metroya  binerken giriş turnikesi üzerindeki yeşil ekrana, otobüse ve tramvaya binerken kart okuma cihazına  en fazla 10 cm uzaktan kartınızı gösterin.

Eğer kartınızda yeterli bakiye varsa,  “GEÇEBİLİRSİNİZ” anlamına gelen yeşil ışık yanacaktır. Kartınızdan 1 biniş ücreti otomatik olarak azalacaktır. 

Kartınızda kalan bakiye miktarını ekranda görebilirsiniz. Kart okuma cihazı  üzerindeki kırmızı ışık yanarsa kartınızda geçiş için yeterli bakiye kalmamış demektir. Bu durumda  kartınıza dolum yaptırmanız gerekmektedir. Eğer kartınızda yeterli bakiye olduğu halde geçiş hakkı verilmiyorsa sorunun çözümü için Burulaş Seyahat Kartları Ofislerine  başvurunuz. Eğer indirimli yada ücretsiz geçiş hakkı sağlayan kişiselleştirilmiş Akıllı BursaKart kullanıyorsanız, kartınızı sorulmadan görevliye gösteriniz. İndirimli yada ücretsiz geçiş hakkı olmadığı halde geçme girişiminde bulunanlar uyarılarak kontrollü alana girmelerine izin verilmez.
Başkasına ait indirimli yada ücretsiz geçiş kartı kullananların kartlarına el konulur ve bu kartlar gerekli yasal işlemlerin yapılması amacıyla Burulaş Seyahat Kartları Şefliğine  teslim edilir.

24. Akıllı BursaKart ile aktarmalı yolculuk nasıl bir fayda sağlıyor?

Bütünleşik bilet sistemine dahil, akıllı bursakart ile binişlerde aktarma indiriminin geçerli olduğu araçlarda, 90 dakika içerisinde 3 aktarmaya kadar indirim yapılmaktadır. 6,7,8 ve 9 nolu tarifelerde aktarma indirimi uygulandıktan sonra başka aktarma indirimi uygulanmaz. (0) nolu tarifeden 90 dakika içinde diğer tarifelere yapılan aktarmalarda AKTARMA İNDİRİMİ 2 kadar aktarma indirimi uygulanır. Diğer tarifeler arasındaki 90 dakika içinde yapılan aktarmalarda AKTARMA İNDİRİMİ 1 kadar aktarma indirimi uygulanır.

Burulaş Bursa Ulaşım Toplu Taşım İşletmeciliği Turizm San. Ve Tic. A.Ş.
Bursa Büyükşehir Belediyesi Kuruluşudur.

Müşteri Hizmetleri

Hızlı Menü

Bilmeniz Gerekenler